Menu
Home Novosti Menu
Blog

Studio tour: Solee

Njemački artist ugostio nas je u svom studiju

  • Ela Radić I Foto: Privatni album
  • 6 March 2024

Velike emocije i glazbena dubina uparene s čistim plesom glavne su komponente Soleeove glazbe. Ovaj njemački DJ i producent iza sebe ima sedam albuma, podršku kolega i publike, a svoj karakteristični zvuk predstavlja i kao DJ i kroz Live Act u mnogim najboljim underground klubovima i festivalima širom svijeta. Vođen neiscrpnom ljubavlju prema elektroničkoj glazbi, Solee je 2021. pokrenuo svoju diskografsku kuću Future Romance; za nju je nedavno objavio i izdanje “On the other Side” koje možete provjeriti OVDJE.

Solee je nas je ugostio u svom studiju koji mu je, kako kaže, vrlo važan: “Za mene stvaranje glazbe nije samo - stvaranje glazbe. To je terapija, bježanje iz svakodnevnog života, obrađivanje osjećaja, puštanje briga i problema.”

Na pitanje koliko mu je trebalo da posloži studio, Solee kaže: “Budući da sada koristim tek malo hardvera, nije trebalo dugo da postavim studio kakav je sada. Posljednjih godina sveo sam ga na osnovne stvari, a meni su osnovne stvari uglavnom unutar računala. Posjedujem vrlo malo uređaja - najstariji je definitivno Yamaha CS1X. Ovo mi je bio prvi synth koji sam kupio u kasnim 90-ima. Podsjeća me na moje početke, ali da budem iskren, više ga ne koristim”. Otkrio nam je i da nastoji biti u studiju što je češće moguće, a to ovisi o tome koliko posla ima sa svojim labelom Future Romance ili drugim administrativnim poslovima. “Općenito, nema pravila, uglavnom ovisi o mom raspoloženju”, iskren je. Solee nam je izdvojio nekoliko najdražih i najvažnijih dijelova svoje opreme koju možete provjeriti u nastavku.

Beyer Dynamic DT 1990 PRO

Jedan od najvećih izazova otkad sam počeo stvarati glazbu bilo mi je pravilno postavljanje mixdowna. Tijekom godina nekoliko sam puta selio studio u različite prostorije. Nijedna od njih nije bila profesionalno opremljena, to je uglavnom bilo zato što je vrlo teško pronaći povoljnu prostoriju negdje u blizini. Ili je preskupo ili predaleko. Većinu vremena bio sam u improviziranim sobama ili bih složio kućnu verziju studija. Za mene je bilo i još uvijek je vrlo važno da ne moram putovati do studija. Želim da kad me uhvati inspiracija, mogu brzo doći do opreme i implementirati ideje. Zbog ovih poluprofesionalnih prostora, alternativne mogućnosti slušanja uvijek su mi bile važne. Pored mojih studijskih GeneLec monitora, vrlo su mi važne dobre slušalice. Još uvijek sam vrlo zadovoljan svojim Beyer Dynamic DT 1990 Pro slušalicama. Čujem puno stvari i problema u miksu koje ne primjećujem kroz klasično slušanje. Za mene su neophodne!

Spectrasonic Omnisphere

Vjerojatno moj najčešće korišten sintisajzer, već godinama. Nije baš za velike, glavne zvukove, već za one manje. Za prateće melodije ili za drumse, atmosfere. Po mom mišljenju, Omnisphere je na ovom području nenadmašan jer nudi tako veliki raspon tonova u svakom smjeru. Bez obzira tražite li nešto konkretno ili samo želite potražiti nadahnjujuće zvukove, ako provedete neko vrijeme s njim, uvijek će vam pružiti nešto korisno. Svakako ima snažne hook soundove, ali vidim da je njegov potencijal više u pratećim elementima pjesme. Također imate toliko mogućnosti za editiranje, promjenu i izmjenu zvukova iz ogromne knjižnice. Mislim da u svakoj mojoj produkciji možete pronaći barem jedan zvuk koji dolazi iz Omnisphere.

Arturia Pigments

Nakon što sam dugo bio ljubitelj i često koristio Arturia VSTS, kupio sam Pigments početkom 2020. Od tada je sastavni dio mog setupa. Sa svojim blještavim i asertivnim zvukovima savršen je za igranje s glavnim melodijama i rifovima. Struktura syntha u početku mi se činila pomalo zbunjujuća, jer sam obično ljubitelj jednostavnih i upravljivih synthova (kao što sam navikao iz klasične hardverske ere), ali brzo se naviknete i danas zaista cijenim njegovo korisničko sučelje. Ima toliko mnogo mogućnosti i sve se može modulirati i uređivati savršeno i točno. Pigments ima vodeću ulogu u mnogim mojim nedavnim produkcijama!

Soundtoys Echoboy

Uvijek sam pokušavao stvarati glazbu s jednostavnom opremom i opcijama. U nekom sam trenutku shvatio da me previše opcija kreativno usporava. Zato sam uvijek pokušavao ne instalirati previše virtualnih plug-inova i, ako je moguće, ograničiti se na nekoliko plug-inova koji su već integrirani u moj DAW (Steinberg Cubase). Pogotovo kada su u pitanju plug-inovi za efekte. Znao sam da će mi to definitivno oduzeti puno prilika, ali nekako mi paše biti ograničen u tehničkim mogućnostima, uložiti više vremena u samu glazbu nego u preslušavanje stotine uređaja za efekte. Osim toga, po mom mišljenju, unutarnji efekti Cubase uvijek su bili prilično dobri. Međutim, još uvijek imam prosvjetljujuće trenutke s vremena na vrijeme kada pogledam nove plug-inove drugih autora. Kao kad sam prvi put slušao Echoboy iz Soundtoysa. Od tada koristim ovaj plug-in u svim svojim produkcijama kada zvuku treba pristojan delay. Bilo ludi i blještavi ili klasični, po mom mišljenju Echoboy zvuči savršeno. Obožavam taj delay zvuk, jednostavni rad i jasno sučelje, unatoč različitim funkcijama. Često ga koristim kao svojevrsni reverb, jer i u tom području zvuči divno. Vrlo važan dio moje opreme i za svaku preporuku.

Faderfox SO1

Moj poseban, jedinstveni komad koji imam u studiju. Prije Covida, ovaj MIDI kontroler složio sam prema vlastitim željama - od nule, na temelju mojih ideja. Prvobitno je bio namijenjen i dizajniran za moje live setove, ali tijekom pauze zbog Covida, odlučio sam imati manje live nastupa a više klasičnih DJ setova. Do sad se koristio samo na pozornici, ali tko zna, možda ću u budućnosti ponovno imati live set, pa će se opet aktivirati. Do tada, još uvijek ga volim ponekad koristiti u studiju, kako bih uredio pjesme uživo u Abletonu ili se jednostavno igram s idejama ili završnim produkcijama.

Next Page
Loading...
Loading...